2 Mart 2011 Çarşamba

günlükleri yakmak.

dün 1 mart yazısını yazmış tamamlamış ve yayınla bakalım demiştim ki açılan sayfa bana bloguna erişemezsin yazısıyla bezenmişti.
nevrim döndü.
nasıl yani nasıl nasıl nasıl?
manyak mısınız siz dedim.
nasıl mahkeme kararıyla engellenir?

blog kelimesinin üstüdeki kaymağı alıp kenara koyup içeriğine bir göz atalım şimdi. ne demek blog?
"ağ güncesi" diye bir tanım yapıştırıyor ayfer tunç yaşlı başlı bir kadının ağzından "bir deliler evinin yalan yanlış anlatılan kısa tarihi" isimli kitabında.
ağ güncesi.
internet günlüğü.
günlük ne kadar hassas bir kelime bildin mi?

herkesi toplayıp artık günlük tutmayacaksınız demek ne kadar saygısızca, manyakça ve daha sinirden sayamadığım bir kaç sıfatça bir durum.

bir insanı düşüncelerinden, hayallerinde dem vurarak yargılamak, cezalandırmak kadar ahmakça bir şey zaten tasavvur edemiyorum. bunun yanı sıra insanların istediklerini düşündüklerini, bildiklerini yazdıkları bir alanı siz bunu kötüye kullanıyorsunuz en iyisi kullanmayın siz bunu diyerek kapatmak, "siz bizim hakkımızda kötü şeyler söylüyorsunuz. bunlar doğru da olabilir, olmaya da bilir ama ben uğraşamam bunlarla kapat dükkanı boşalt boşalt" mantığının hala bu kadar yakın içimizde ve günümüzde olması tam bir cinnet sebebi.
"siz bunu kullanarak kötü kötü şeyler yapıyorsunuz, haksız fiil oluyor o, benim bunlarla mücadele edecek gücüm mantığım yok en iyisi kapatalım" mantığı 8 çocuklu bir annenin en küçük çocuğu balkona çıkar da aşağı atlar korkusuyla balkonun kapısının kolunu saklaması gibi bir şey ki bu kadar anaç da değil aslında.

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...