12 Eylül 2010 Pazar

bir 12 dev adam masalıdır.

Televizyonda küçük sırlar vardı. Maç başlamak üzereydi. Anneannemdeydim. Ntv açın tam saha presim mevcuttu. Açıldı bu sırada aliye happi börthdey dedim.ve evet hava atışıyla maç başladı. Anneannemin televizyonunda muazzam bi ses dengesizliği mevcut idi. Bazen en son ses de hiç duyulmuyor bazen kısık iken gümbür gümbür idi. Bir de televizyonun bir diğer izlemeyene sesi fazla açık gelme özelliği ise eski girnedeki bu hoş sıcak evde kendini epey belli ediyordu. Biz –ablam ve ben- soluksuz maçı izlemey koyulmuş iken anneannem hiç bi oyuncunun taklit edemeyeceği ege şivesiyle:
“panayır mı bio yavrum bu?”
Dedi. Yok anneanne maç dedik. Ne maçı bu saatte dedi. Türkiye maçı dedik. He ecnebilerle mi dedi. Evet dedi hadi bakalım inşallah deyip tesbih çekmeye başladı. 12 dev adam için mi soramadım. Daha çönceki maçlarda ilk andan itibaren 5 sayıyla fark koyup arayı açmaya alışan 12 dev adam için yavaş bi başlangıçtı. Ve bu başlangıç yüreklerde lan lan lan çöreklenmesi meydana getirmişti. Amansız bir takip vardı ama bir türlü berabere olamıyordu. İlk çeyrek sonlandı. 17-20. Anneannem “yola gitceksiniz bi şeyler yiyin bakim” ısrarları devam ediyordu. Annem baklava getirdi yedik. İkinci periyot başladı. Babam aradı. Çıktım geliyorum dedi. İkinci periyot hafifi karanbole geldi. Sanırım bitmesine 5 dakika kala çıktık. Arabaya bindik. Anneannem arkamızdan su döktü. Öpüp ağlayamayacak kadar telaşlıydım sanırım. Aç aç şovu aç dizi başlıcak der gibi. Ntv nin radyosu var mı ki dedim. Aradık. Bulamadık. Sonra bi yerde adamın teki bıd bıd konuşuyorduk ondan öğrendik ki ilk yarı 42 35 bitmiş. adama kalsa cezayı kesip asmıştı. İlk söylemedi skoru. sandım ara baya açıldı. Adam yok kötü oyun. Panik. Olmaz böyle. Kaybedicez. Bu da bişey. Neyse. Pff tmm. Modunda bir hava içindeydi. Adam sözlerini “umarım top bizi sever ve bizden yana bizim için girer diyerek” noktaladı. 7 sayı ulan! 7 sayı nedir ki? Hallolur. Biz inandık dedim. Şimdi o adamı bulup gözlerinin içine bakıp hiç bişi söylemek istemiyorum. O anlayacağını anlar zaten.
Otogar Allahın unuttuğu yerde zaten. Vardığımızda 3. Periyot başlıyalı olmuştu.herkes ekrana kitlenmişti. Küçücük 29 ekran televizyon. Bizim evdekinden. Alışkınım ben ama kısıyorum yine gözlerimi. tam dakika bilmiyorum ama bi eşitlenme oldu ya hani. 46 46 oldu ya. İşte tam o zamandı. İşte dedim. Tamam bunu attırmasalar dönüp atsalar biter bu iş. Olmadı. Sırplar 8 sayı taktı. Olsun dedik. Ölmek var dönmek yok dedik. Devam ettik. Atılan 3lükler girmiyor. Arkamdaki kadın ay 3lük zorlama ersan 2 2 alırız bu macı diye dişi yakarış yaptı. Herkes aynı anda hobarey. Yuh. Hadi bey. Oley diyordu. Muazzamdı. Arada muavinler gelip kaç numaraydı diye bagaj kağıdı kesiyordu. Bide bi ara aydın Antalya mersin kalmasın geçti. Kimse sallamadı. Bence o otobüs maç bitmeden kalkmadı.
3. çeyreğin bunu önde bitirsek ya umuduyla son demlerini yaşıyorduk. Bi üçlük! Atma ulan! Atama inşallah! Hadi koçum! Affetmezsin ki!
63-60.
Umut hep var. Fark hiç yok olmuyor ama direniş süper. Hiç kopulmuyor. Sonra o an herkes sahada. Arkamdaki adam maçın özetini geçiyor telefonda.
“abi girmiyo. Yoksa oynuyorz. Okudular mı topa naptılar. Ecnebi de bunlar nasıl okuyup üfler almıyo gerçi aklımda kesin büyü falan.”
O sırada 23:01 istanbul arabası anonsu yapılıyor. Ablamınki 23 00. Bir panik dışarı çıkıyoruz. Maç başlıyor. Ablamın otobüsünü bulup bindirip geri dönüyorum. Ömer aşık bir atıyor bir kaçırıyor lan lan lan diyorum.basket faul olunca keyfe diyecek yok.
23 ankara arabası. Atırmayın şu 3lüğü.
23 ankara kalmasın. Hadi bi gayret.
23 ankara. Tamam ulan.
Biniyoruz. Tv de kanal d star show Samanyolu atv var. Ntv yok. Babamla bakışıyoruz. İçerden bi çığlık kopuyor. Bi çığlık daha. Attırmayıp atıyorlar. Arada hayıflanma yok. Babam içeri gidiyor. Geliyor. Tam kapı kapanıp otobüs hareker ederken 1 sayı öndeyiz diyo.
Otobüste radyo açık. Ntv radyo ama Beşiktaş Ankara gücü anlatılıyor. Adam arada skor söylüyor. O kadar karışık ki. Serbest vuruşlarla serbest atışlar kaynaşıyor. Mehmet aurello giriyor basket anlatırken araya. Basket ve top ceza sahasında gibi cümleler. Anlaşılması zor. Bi yanda adam neden bilmiyorum ntvye kızdı. Yayında bi aksaklık oldu sanırım. Ama yine de!
79 77serbest atış kullanacaklar
Son 50 saniye
79 78
Son 30 saniye!
80 79 öndeler.
81 80!
15 saniye
82 81. Mola alındı. Son saniye
Ve bi anda çığlık!!
83 82 ulan!! Maçı bitir hakem! Ve maç bitti.

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...