17 Eylül 2010 Cuma

iki şarkı

başka türlü bir şey benim istediğim.
bu şarkıyı dinledim. ve evet dedim. başka türlü bir şey. ne ağaca benzer. ne de buluta.
bambaşka dedim. neden dediler tarif edemedim.
burası gibi değil gideceğim memleket.
havası ayrı hava denizi ayrı deniz.

burnumun dikine gittim bi çoklarınca. herkes kal dedi. hayallerim dedim. aşk dedim. bir tıklamayla gittim ben. mutluluk bu dedim.
özgürüm dedim.
yeni şeyler dedim.

"never recreate from your memory, always imagine new places.",

bu önermeyi gerçekleştirmenin en iyi yolu da gitmekti zaten. new places new places new places!!! new people new peoplw new people! (bok ye)

neden böyle oldu ki?
biliyorum nedenini. bu gün. barıştan ayrıldıktan sonra. yunusla öylesine yürüdük ya hani. o an ikimizde de aynı endişe vardı sanırım. yani sırf yürümüş olmak için öylesine yürüdük. kızılayı özlemiyeceğimiz muhakkaktı ama. yine de uzunca bi zaman yürümeyeceğimi bildiğim için yürüdüm sanki. kızılayın o mario pisti havası azalmıştı. yeni taşlar döşenmişti. yürüdük öyle. üst geçitten geçtik. o lanet oyuncağın sesi yoktu. olsun da istemedim zaten. çiçekçilerin önünden saptık. otobüs duraklarınn ordan. ykm gibi yapıp dolmuşlara döndük. sonra tekrar otobüs durakları sonra sonra bi ara kaptırıp deniz kuvvetlerinin oraya kadar yürüdük ordan oyak dolmuşu gelene kadar.

ertesi gün orda yürümeyeceğimi bildiğim için geçen sene olsa mutlu olurdum ama bu akşam içimde bir şey oldu.
hayır asla özlemicem. özlem değil bu.
ama ben buraya bi düzen kurmuşum.
yani bi şehir yaratmışım ben. silip en baştan yazmışım. ve şimdi başka bi yere gidip en baştan başlıyacakmışım.
hangisi bilmiyorum.
ya yeni düzen kurmak zor geliyor.
ya bunun gibi olmaması beni ürkütüyor.
ama ben bundan sıkıldım ki. bundan gitmek istedim. başka türlü bir şey istedim. benzemiyecek zaten!

o zaman sorun ne?

sorun ansızın çıkıp gelen ezginin günlüğü şarkısı..

Yeni bir ülke bulamazsın
Başka bir deniz bulamazsın
Bu şehir ardından gelecektir
Sen yine aynı sokata dolaşacaksın
Aynı mahallede kocayacaksın
Yeni bir ülke bulamazsın
Başka bir deniz bulamazsın
Bu şehir arkandan gelecektir
Aynı evde kır düşecek saçlarına
Dönüp dolaşıp bu şehre geleceksin
Geleceksin bu şehre sonunda
Başka birşey umma
Başka şey umma!


halbuki ben "başka türlü bir şey benim istediğim, burası gibi değil gideceğim memleket.." diye bir şarkı mırıldanıp gidecektim.. nerden çıktı bu şehir?

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...